CUSTOMER CARE


Pick in store

Il Pick in store dà la possibilità di vivere l’esperienza dell’acquisto On-line, ma con tutte i servizi che offriamo nei nostri negozi con personale qualificato.


 

You have the possibility to view, pick up and fix your size for a new clock or the measure of a ring.

The Pick up in store offers you the chance to collect a gift in store, already paid online, without making it pay to those who receive it.

Choosing this service you will have the convenience to manage your time, overcoming the limitations of the courier times.

Find your nearest store

Order with Pick-in store

  1. Choose your product and enter in the cart;
  2. Select “Pick and Pay” as shipping way;
  3. Select the store you decide to pick in;
  4. Choose how to pay

- You can make payment by Credit Card or PayPal, your order will be ready after the crediting of the amount;
- You can make payment by bank transfer, your order will be ready after the crediting of the amount.

  1. Confirm your cart by clicking on “proceed”
  2. Complete your order
  3. In the next 24/48 working hours, an email will alert you when your order is ready for pickup.

compra.png

Secure purchase / Pay safe

The payment will be made by Credit Card, Paypal or Bank Transfer with a secure payment system.


 

This website guarantees the confidentiality of data transmitted thanks to an SSL certificate. The information exchanged, encrypted with SLL (Secure Socket Layer) before being transmitted, becomes illegible and can’t be used by third parties without the Purchaser's knowledge.

Payment by advanced Bank Transfer

GioiellidiValenza.com will send the order only after receiving payment on the C/C of Gioielli di Valenza SpA, this credit must be made within 15 days from the date of acceptance of the order. In case of delay of the bank credit, it will be our concern to notify the Customer. After the deadline has expired, the order will be automatically cancelled. The Bank Transfer purpose must necessarily include order number, order date, customer name and surname, whose placed the order.

Gioielli di Valenza S.p.A.
Bank: Unicredit
IBAN: IT 75 Q 02008 48680 000104103304

Purpose/Causal: order number, order date, customer name and surname

Payment by Credit Card or Postapay

For payments by Credit Card GioiellidiValenza.com uses the MultiSafepay circuit, European leader in online payment system, which allows you to make payments securely on the Visa, Visa Electron, Mastercard and Maestro circuits, thanks to Verified by Visa and Mastercard SecureCode . With this payment, that gives the simultaneous authorization of the transaction by the issuing bank, we will be able to process the order in 24 hours.

Payment by PayPal

You can also make your purchases by PayPal, that gives also us the simultaneous crediting of the transaction, we will be able to process the order in 24 hours.


mastercard-min.pngmastercardSC-min.pngpaypal-min.pngpostepay-min.pngvisa-min.pngVBvisa-min.png

acquisti.png

Multi-channel shopping

We have a large network of "physical" stores and we give you the opportunity to access a unique and inimitable service.


 

To help, be closer to you and take care of your shopping experience, your online purchasing completely blends into your instore moments.

In case of CHANGE of goods, RETURN or to request DELIVERY at one of our points of sale (through the Pick & Pay function), you will be followed by one of our employees with the same courtesy that distinguishes us.


acquisti.png

Terms of use


 

1. Accettazione delle Condizioni generali di Vendita


1.1 Il contratto stipulato tra Gioielli di Valenza S.p.A. e il Cliente, deve intendersi concluso con l'accettazione dell'ordine da parte di Gioielli di Valenza S.p.A.. Nel caso in cui a fronte di un’ordine di due o più oggetti, Gioielli di Valenza S.p.A. non potrà evaderlo interamente per mancanza a magazzino di uno o più articoli, comunicherà al Cliente la possibilità di evasione parziale e dopo aver ricevuto conferma procederà con l’evasione dell’ordine secondo i tempi di approvvigionamento del magazzino. Tale accettazione si ritiene tacita, se non altrimenti comunicato con qualsiasi modalità al Cliente. Effettuando un ordine nelle varie modalità previste, il Cliente dichiara di aver preso visione di tutte le indicazioni a lui fornite durante la procedura d'acquisto, e di accettare integralmente le condizioni generali e di pagamento di seguito trascritte.

1.2 Se il Cliente è un consumatore (ossia una persona fisica che acquista la merce per scopi non riferibili alla propria attività professionale), una volta conclusa la procedura d'acquisto online, provvederà a stampare o salvare copia elettronica e comunque conservare le presenti condizioni generali di vendita, nel rispetto di quanto previsto dal Codice del Consumo (Dlgs 206/05) sulle vendite a distanza.

2. Modalità di Acquisto

2.1 Il Cliente può acquistare solo i prodotti presenti nel catalogo elettronico di Gioielli di Valenza S.p.A. al momento dell'inoltro dell'ordine, così come descritti nelle relative schede informative. Resta inteso che l'immagine a corredo della scheda descrittiva di un prodotto può non essere perfettamente rappresentativa delle sue caratteristiche, ma differire in alcuni dettagli là dove si tratti di un prodotto artigianale.

Per artigianale si definisce un prodotto lavorato con accuratezza, non di serie e perciò si può considerare un pezzo unico, il peso è da considerarsi indicativo. Per tutti questi motivi ogni oggetto prodotto in maniera artigianale avrà la possibilità di differire in piccoli dettagli che ne possono risaltare l’unicità.

2.2 La corretta ricezione e l’accettazione dell'ordine è confermata da Gioielli di Valenza S.p.A. mediante una risposta via e-mail, inviata all'indirizzo di posta elettronica comunicato dal Cliente. Tale messaggio di conferma riporterà Data e Ora di esecuzione dell'ordine e un 'Numero Ordine Cliente', da utilizzarsi in ogni ulteriore comunicazione con Gioielli di Valenza SPA. Il messaggio ripropone tutti i dati inseriti dal Cliente che si impegna a verificarne la correttezza e a comunicare tempestivamente eventuali correzioni, secondo le modalità descritte in questo documento.

2.3 Nel caso di mancata accettazione dell'ordine, Gioielli di Valenza S.p.A. garantisce tempestiva comunicazione al Cliente.

3. Modalità di Pagamento

3.1 In nessun momento della procedura di acquisto Gioielli di Valenza S.p.A., è in grado di conoscere le informazioni relative alla carta di credito dell'acquirente, trasmesse tramite connessione protetta direttamente al sito dell'istituto bancario che gestisce la transazione. Nessun archivio informatico di Gioielli di Valenza S.p.A. conserverà tali dati. In nessun caso Gioielli di Valenza S.p.A. può quindi essere ritenuta responsabile per eventuale uso fraudolento e indebito di carte di credito da parte di terzi, all'atto del pagamento di prodotti acquistati su www.gioiellidivalenza.com

4. Modalità e Spese di Consegna

4.1 Gioielli di Valenza S.p.A. può accettare ordini solo con consegna in territorio italiano.

4.2 Per ogni ordine effettuato su www.gioiellidivalenza.com, Gioielli di Valenza S.p.A. emette un documento di vendita del materiale spedito, salvo espressa richiesta di fattura da parte del Cliente che sarà inviata all’interno della spedizione, ai sensi dell'art 14 D.P.R. 445/2000 e DL 52/2004. Per l'emissione della fattura, fanno fede le informazioni fornite dal Cliente all'atto dell'ordine. Nessuna variazione in fattura sarà possibile, dopo l'emissione della stessa.

4.3. Le spese di consegna sono a carico di Gioielli di Valenza S.p.A., fatti salvi eventuali Contributi Spese di Trasporto, evidenziati esplicitamente al momento dell'effettuazione dell'ordine. Il pagamento della merce da parte del Cliente avverrà utilizzando la modalità scelta all'atto dell'ordine. Nulla è dovuto in più dal Cliente rispetto al totale dell'ordine.

4.4 Nessuna responsabilità può essere imputata a Gioielli di Valenza S.p.A. in caso di ritardo nell'evasione dell'ordine o nella consegna di quanto ordinato.

4.5 Al momento della consegna della merce da parte del corriere, il Cliente è tenuto a controllare: a) che il numero dei colli in consegna corrisponda a quanto indicato nel documento di trasporto; b) che l'imballo risulti integro, non danneggiato, né bagnato o comunque alterato, anche nei materiali di chiusura (nastro adesivo o reggette metalliche).

4.6 Eventuali danni all'imballo e/o al prodotto o la mancata corrispondenza del numero dei colli o delle indicazioni, devono essere immediatamente contestati, apponendo RISERVA DI CONTROLLO SCRITTA (SPECIFICANDO IL MOTIVO DELLA RISERVA, es. "imballo bucato", "imballo schiacciato", ecc.) sulla prova di consegna del corriere. Una volta firmato il documento del corriere, il Cliente non potrà opporre alcuna contestazione circa le caratteristiche esteriori di quanto consegnato.

4.7 Eventuali problemi inerenti l'integrità fisica, la completezza o la corrispondenza dei prodotti ricevuti con quanto indicato nella e-mail di conferma dell’ordine (in particolare la presenza delle istruzioni e del tagliando di garanzia), devono essere segnalati entro 7 giorni dalla avvenuta consegna, secondo le modalità previste nel presente documento.

4.8 Nel caso di mancato ritiro entro 10 giorni lavorativi del materiale presente in giacenza presso i magazzini del corriere a causa di reiterata impossibilità di consegna al recapito indicato dal Cliente all'atto dell'ordine, quanto ordinato verrà fatto rientrare presso i magazzini di Gioielli di Valenza S.p.A., che tratterrà l’importo corrispondente al costo del deposito della merce presso i magazzini del Corriere nonché il costo del trasporto della merce presso i propri magazzini.

4.9 Nell’ipotesi di mancato ritiro della merce da parte dell’acquirente entro 3 mesi, Gioielli di Valenza S.p.A., riterrà la merce relitta, anche a titolo di penale, e tratterrà un importo pari al costo della merce stessa a titolo di penale.

gls.pngdhl.png

garanzia.png

Warranty

The articles are covered by a legal warranty on consumer goods, which covers conformity defects that occur within 24 months from the date of product delivery as required by the Community Directive 1999/44 / EC, also called "conformity warranty", which protects the customer in the event that the purchased products show conformity defects compared to the sales contract.


 

All items are accompanied by a warranty certificate from the manufacturer and are guaranteed by it. It’s also possible ship back us an item to be sent under warranty, only paying shipping way/return.

In case of failure, we are willing to pick up the good at one of our physical stores to repair it, according to the guarantee.

Warranty repairs are performed free, therefore shipping costs will be charged to the customer.

Gioielli di Valenza S.p.A. takes care of its manufacturing production, with particular precision about object characteristics, gold and gems quality in thousandths and the workmanship always performed with particular meticulousness by our goldsmiths.

Warranty is considered about products quality, not covering any damage caused by using or by bad using of it. The company recommend to our customers to bring us jewellery regularly for a check: our goldsmiths will overhaul and clean it.

Gioielli di Valenza S.p.A. is the official dealer of all the Brands in its catalogue, therefore all products that can be purchased will be accompanied by an official Manufacturer's Warranty valid for 24 months. The company undertakes to provide its customers an updated list of the Authorized Service Centers for each brand.


reso.png

Return

The Customer has a period of 30 (thirty) days to withdraw from the receipt of goods.


 

Within this deadline, the customer must notify to the company the desire to withdraw from the contract with one of the following methods:

  • delivering the product in one of our stores.
    To find address and opening hours click here.

If the Customer decides to exercise the right of withdrawal, he / she must not send any written communication.

  • - Communicating within 30 days of receipt of goods, by timely notice to the email address: shop@gioiellidivalenza.com. In the communication it will be necessary to indicate the Name, the Surname, the Order Number, the Product to be Made. The company team will communicate the specifications for the return of the product and the authorization code Return via Mail.

Within 14 (fourteen) days of receipt of the Return Authorization Number, the customer will, at his own expense, send the product carefully packed, indicating on the packaging the Return Authorization Number attributed by Gioielli di Valenza, to the following address:

Gioielli di Valenza S.p.A. Via Vittorio Veneto – Ang. Via Zuffi snc, 15048 VALENZA (AL)

Timing price product and shipping refund to the customer

Pursuant to Article 56 of Legislative Decree 206/05, Gioielli di Valenza will refund all payments within 14 (fourteen) days from the date of the customer's right exercitation, excluding delivery costs, in any case the customer will pay any costs as a consequence of refund.

For purchases made by bank transfer payment will proceed to be refunded by bank transfer.Gioielli di Valenza may withhold the refund until receipt of the product.

For purchases made by Credit Card, the refund will be a reversal of the transaction directly on the card.

For purchases made by PayPal payment, the refund will be made by crediting the customer's card.

Custom-made product

Customer has the opportunity to fix size of bracelets, watches or rings. In this case, the Customer must send an email to shop@gioiellidivalenza.com where he must indicate the size of his wrist or finger.

In cases of custom-made products, shipping times can take longer than two working days.

The right of withdrawal is EXCLUDED, pursuant to Article 55, paragraph 2, letter c, of the Consumer Code, as it is Custom Products.

Return Policy

- The products must not have been used or modified.

- Conditions must not show signs of wear, abrasion and scratches.

- The accompanying card must be intact and not separated from the object.

- The product must be accompanied by the enclosed warranty.

- Any gift pack will in no case be refunded.



Recently Viewed

No products

Search

Menu

Compare 0
Menu